روزنامه ایران نوشت:

دو مرد جنایتکار که به خاطر سرقت 200 میلیون تومانی، سناریوی قتل رئیس یک بانک را طراحی و اجرا کرده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران از سوی 5 قاضی عالی جنایی به اعدام محکوم شدند.

«داوود» - 29 ساله - خدمتکار بانک ملی گلشهر چهاردانگه و همدستش «اکبر» - 38 ساله - متهمند که صبح نخستین روز فروردین 90 به بهانه خرابی دستگاه خودپرداز، مدیر بانک را به آنجا کشانده و قربانی نقشه سرقت کردند. رسیدگی به این جنایت در حالی آغاز شد که زن جوانی کارآگاهان اداره آگاهی اسلامشهر را از ناپدید شدن مرموز شوهرش «عبدالله» باخبر کرد. در نخستین گام تحقیقاتی، عکس و مشخصات رئیس گمشده بانک در اختیار مأموران گشت پلیس قرار گرفت تا اینکه آنها با مراجعه به بانک، «داوود» و یک مرد ناشناس را در حال تمیز کردن شعبه دیدند.

 مرد خدمتکار مدعی شد ساعتی قبل عبدالله - رئیس بانک - به دلیل اختلال در سیستم خودپرداز به شعبه آمده و بعد از رفع آن راهی خانه‌اش شده است، اما با کشف لکه‌های خون روی لباس‌های او و مشاهده خراشیدگی‌های دستش، فرضیه جنایت قوت گرفت تا اینکه در حوالی بانک، خودروی رئیس شعبه در حالی کشف شد که آثار خون روی صندلی‌هایش به چشم می‌خورد.وجود لکه‌های خون روی پیشخوان، برداشته شدن کاغذهای دستگاه خودپرداز و رطوبت سطح زمین شک مأموران را برانگیخت و در حالی که متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند لکه‌های خون در خودروی «عبدالله» با لباس‌های خدمتکار متعلق به رئیس بانک است، وی مورد بازجویی قرار گرفت و به قتل عبدالله با همدستی دوستش «اکبر» اعتراف کرد.
در جلسه محاکمه دیروز که به صورت فوق‌العاده و در سالن محاکمات دادگستری استان تهران به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان با بیان کیفرخواست تقاضای مجازات قانونی متهمان را کرد. سپس پدر و مادر مقتول به قیومیت از طرف نوه دو ساله‌شان درخواست قصاص کردند.

در ادامه دادگاه «داوود» - خدمتکار بانک - در دفاع از خود گفت: باور کنید رئیسم حق زیادی به گردنم داشت و از او راضی بودم، اما وضع مالی خوبی نداشتم و دیدن آن‌همه پول که روزانه رد و بدل می‌شد، وسوسه‌ام کرد. بنابراین 7 ماه نقشه سرقت را طراحی کردم و موضوع را با دوستم «اکبر» در میان گذاشتم تا در فرصتی مناسب به بانک دستبرد بزنیم. بنابراین سعی کردم اعتماد همه کارکنان و حتی رئیس بانک را جلب کنم تا اگر پس از اجرای نقشه‌ام مورد ظن پلیس قرار گرفتم، همگی به درستی و صداقتم گواهی دهند. شامگاه 28 اسفند متوجه شدم به خاطر تعطیلات نوروزی 200 میلیون تومان پول داخل دستگاه قرار دارد.

ساعت 4 صبح روز حادثه با کلیدی که همراهم بود، به بانک رفته و کاغذ خودپرداز را برداشتم تا توسط سیستم اینترنتی به مدیر بانک اعلام اختلال شود. وقتی رئیس با عجله وارد شعبه شد، با میله آهنی ضربه‌ای به سرش زدم و جسد را لابه‌لای پتو پیچیدیم و با کلیدهای رئیس، صندوق دستگاه را باز کرده و پول‌ها را برداشتیم.

«اکبر» دیگر متهم پرونده نیز ادامه داد: «داوود» مرا از نداشتن دوربین مداربسته و نقص فنی در سیستم ایمنی بانک باخبر کرده بود. روز حادثه جسد را به احمدآباد برده و دفن کردیم. برای رد گم کردن هم دسته کلید مقتول را کنار رودخانه انداختیم. اما در ماجرای قتل هیچ نقشی نداشتم و فقط دهان مقتول را با چسب بستم و پس از دستگیری نیز پول‌های سرقتی را برگرداندم. 
با دریافت آخرین دفاعیات متهمان، قاضی «عزیزمحمدی» و 4 قاضی مستشار شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و به اتفاق آرا «داوود» و «اکبر» هر یک را به یک بار اعدام، 3 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 1
    دو نفر رو به خاطر یکی اعدام نمیکنن